Путне исправе

За време боравка у иностранству, путна исправа служи њеном имаоцу за доказивање идентитета и као доказ о држављанству Републике Србије. Путну исправу може да користи само лице на чије име је издата.

Молимо да путне исправе за време боравка у иностранству чувате. У случају губитка или оштећења обратите се најближем дипломатско-конзуларном представништву Републике Србије.

 

ИЗДАВАЊЕ БИОМЕТРИЈСКОГ ПАСОША

Захтев за биометријски пасош се подноси лично, доласком у Амбасаду. Подношење захтева и узимање биометријских података (фотографисање, узимање отисака прстију) траје до 30 минута.

Неопходна документа за издавање биометријског пасоша:

1. Документ за идентификацију издат од стране надлежног органа Републике Србије: биометријски пасош, лична карта или возачка дозвола. Уколико подносилац захтева не поседује ниједан од наведених докумената издат од стране надлежног органа у Републици Србији, неопходно је поднети важећи инострани идентификациони документ (пасош, возачка дозвола, зелена карта).

2. Оригинално уверење о држављанству Републике Србије, не старије од годину дана, само приликом издавања првог биометријског пасоша.

3. Оригинални извод из матичне књиге рођених издат у Републици Србији, само приликом издавања првог биометријског пасоша. Код сваког наредног биометријског пасоша, извод је потребан једино ако је дошло до промене личних података.

Приликом подношења захтева за издавање првог биометријског пасоша документа под тачком 2 и 3 (уверење о држављанству и извод из матичне књиге рођених) прибавиће надлежан орган за издавање пасоша уз сагласност подносиоца захтева. У ту сврху се потписује одговарајућа изјава приликом подношења захтева. Према Закону, рок за прибављање докумената по службеној дужности је 15 дана.

Подносиоци захтева, без обзира на законску обавезу прибављања докумената службеним путем, могу самостално да прибаве документа под тачком 2 и 3 и исте поднесу на увид приликом подношења захтева за издавање пасоша. 

Дете, без обзира на старост, добија властити пасош и не може се уписати у пасош родитеља. За малолетна лица до 18 година, поред горе наведених докумената, неопходно је присуство оба родитеља или писана сагласност родитеља који није присутан. Изјаву можете погледати овде. Изјава о сагласности другог родитеља је неопходна и када је један родитељ страни држављанин, погледајте овде. Потпис родитеља на изјави треба да буде оверен од стране Нотара и Apostille печатом.

Законски рок за решавање захтева за пасош, поднет у иностранству, је два месеца. Пасоши се израђују у Републици Србији. Пасош се преузима лично, доласком у Амбасаду пошто се претходно добије обавештење да је биометријски пасош достављен Амбасади ради уручења.

Амбасада Р. Србије у Преторији није у могућности да прима у овом тренутку захтеве за биометријски пасош док не стигне нова опрема из Р. Србије. За сада није познато када ће доћи до поновног успостављања ове услуге у Јужној Африци. 

 

НЕСТАНАК ПАСОША

У случају губитка или крађе биометријског пасоша Републике Србије, неопходно је пријавити нестанак пасоша полицији и о томе добити потврду/извештај. Након тога се у Амбасади Републике Србије може покренути процедура за проглашавање несталог пасоша неважећим и поднети захтев за издавање путног листа за повратак у Републику Србију, како би се тамо поново покренула процедура за издавање нове биометријске путне исправе.

 

I За издавање новог пасоша неопходно је приложити следећа документа:

1. Документ за идентификацију (лична карта или возачка дозвола Републике Србије). Инострани идентификациони документ се прихвата уколико подносилац захтева нема идентификациони документ издат од стране органа Републике Србије.

2. Извештај полиције о нестанку пасоша

3. Попуњена и потписана изјава о нестанку пасошa (МS Word формат)

4. Доказ о уплаћеној такси.

II За издавање путног листа неопходно је приложити следећа документа:

1. Документ за идентификацију (лична карта или возачка дозвола Републике Србије). Инострани идентификациони документ се прихвата уколико подносилац захтева нема идентификациони документ издат од стране органа Републике Србије.

2. Извештај полиције о нестанку пасоша

3. Попуњена и потписана изјава о нестанку пасоша (МS Word формат)

4. Две фотографије величине 3,5 x 4,5 цм које верно одражавају лик (снимљене спреда – не из профила или полупрофила, без капе и мараме)

5. Читко попуњен захтев за издавање путног листа.

6. Конзуларна такса искључиво у банци. 

 

ИЗДАВАЊЕ ПУТНОГ ЛИСТА ЗА ПОВРАТАК СРБИЈУ

Путни лист је путна исправа која служи само за повратак у Републику Србију и важи месец дана од дана издавања. Издаје се лицима која су пријавила нестанак пасоша или у другим случaјевима прописаним Законом. Захтев за издавање путног листа се мора поднети лично, доласком у Амбасаду Републике Србије или путем поште. Неопходно је приложити следећа документа:

1. Документ за идентификацију (лична карта или возачка дозвола Републике Србије). Инострани идентификациони документ се прихвата уколико подносилац захтева нема идентификациони документ издат од стране органа Републике Србије.

2. Две фотографије величине 3,5 x 4,5 цм које верно одражавају лик (снимљене спреда – не из профила или полупрофила, без капе и мараме)

3. Читко попуњен захтев за издавање путног листа.

4. Конзуларна такса искључиво уплатом у банци.

Амбасада препоручује да се пре куповине авионске карте за повратак у Србију, претходно провери да ли је потребна транзитна виза за земљу преко које ће носилац путног листа Р.Србије путовати за Србију. Наведено можете проверити овде

За додатна обавештења, молимо обратите се Амбасади.